ابزارهای گوگل برای طراحان و مالکان وب سایت

ابزارهای گوگل برای طراحان و مالکان وب سایت

1394-1-21       دسته بندی : طراحی سایت
گوگل ابزارهای متعددی برای طراحان وب سایت  و نگهداری آن دارد. طراحان وب سایت می توانند با استفاده از این ابزارها وب سایت خود را پیاده سازی نموده و به پیشرفت بیشتر آن کمک کنند .  در زیر ، چندین بازار مفید و موثر گوگل جهت داشتن وب سایت بهتر را معرفی خواهیم کرد . 

Google Web Designer
این ابزار برای ساخت گرافیک های و انیمشن ها به صورت HTML5 می باشد که به طراحان وب سایت این امکان را می دهد تا گرافیک و تصاویر مورد نظر خود را توسط HTML5 و بدون نیاز به دانش کد نویسی و در کمترین زمان ممکن پیاده سازی نماید. پس از اعمال کارهای مورد نظر ،  در آخر کد HTML را برای استفاده در وب سایت در اختیار شما قرار میگیرد. برای استفاده از این ابزار می بایست آن را از سایت دانلود نموده و بر روی کامپیوتر خود نصب نمایید.

Google Webmaster Tools
این ابزار برای کنترل و نگهداری وب سایت می باشد.با استفاده از آن،  اطلاعات کاملی در مورد وب سایت شما از قبیل جستجوهای انجام شده، لینک های ورودی به سایت، صفحات و لینک های مشکل دار در اختیار شما قرار می دهد. استفاده از این خدمات به تمامی مالکان و طراحان وب سایت توصیه می گردد .این ابزار کمک بسزایی برای نظرات بهتر وب سایت و همچنین اطلاع از آخرین وضعیت لینک ها و ... بسیار مفید است . شما میتوانید اطلاعات این بازار را به صورت روزانه بررسی نموده تا زمانی که وب سایت به مشکلی برخورد نمود سریعا بتوان آن را برطرف نمود قبل از آنکه اثر خود را بر روی وب سایت بگذارد.

Google Trends
ابزاری برای استخراج کلمات کلیدی مرتبط به وب سایت. این بازار برای کسانی که در زمینه خاصی فعالیت می نمایید بسیار مفید میباشد . توسط این ابزار می توانید مهترین کلمات کلیدی که کاربران در موتورها در زمینه کاری و فعالیت وب سایت شما جستجو می نمایند را بیابید و از آن برای تهیه مطالب و بهبود بخشیدن کلمات کلیدی خود استفاده نمایید. برای انجام این کار کافی است مهم ترین کلمات کلیدی که برای جذب آمار را که میشناسید درج نموده تا این ابزار سایر کلمات را به شما معرفی نماید.

Google Keyword Planner
Google Trends تنها تعداد محدودی کلمات کلیدی مرتبط به کار شما را معرفی می نماید در صورتی که Google Keyword Planner تقریبا تمامی کلمات مرتبط به زمینه فعالیت و شغلی شما را لیست می نماید . توسط این برنامه اطلاعات دقیق در زمینه شغلی شما چه از قبیل عبارات جستجو شده برای شما لیست میشود. جهت دریافت لیست کلمات کلیدی می بایست مهمترین کلمه ای که در زمینه شغلی خود می دانید درج نموده تا سایر کلمات لیست شوند.

Google Page Speed
با استفاده از این ابزار  اطلاعات دقیق در خصوص سرعت وب سایت شما در اختیار شما قرار میگیرد. در صورتی که در وب سایت شما خطایی از نظر سرعت وجود داشته باشد آن را به شما اطلاع می دهد. این نرم افزار خطاهای سرعتی وب سایت شما را در دو تب جداگانه برای موبایل و تبلت اعلام می نمایید. در صورتی که میزان سرعت وب سایت شما در این نرم افزار بین 80 الی 100 باشد سرعت وب سایت شما قابل قبول است. توجه داشته باشید یک عامل مهم برای سئو و بهینه سازی وب سایت ، سرعت بارگزاری وب سایت میباشد .

Submit URL - Google
در صورتی که طراحی سایت شما اخیرا به اتمام رسیده یا به تازگی سایت خود را طراحی نموده اید و وب سایت شما هنوز در گوگل ایندکس نشده است می توانید توسط این ابزار سایت را به گوگل معرفی نموده تا سریعتر در موتور جستجوی گوگل ایندکس شوید.

Google Analytics
تقریبا یکی از بهترین و کاملترین ابزارهای گوگل برای طراحان وب سایت میباشد . ابزاری بسیار قدرتمند برای بررسی آمار بازدید کنندگان وب سایت که همچنین آمار کاربران آنلاین را گزارش می دهد. این آمار گیر وب سایت یکی از قدرتمندترین آمار گیرهای وب سایت بوده و اطلاعات جامعی در مورد بازدید کنندگان وب سایت در اختیار قرار می دهد.


کپی برداری از مطالب تنها با ذکر مرجع مجاز میباشد
      برنامه نویسی اندروید - طراحی سایت