افزایش واقعی ترافیک وب سایت

افزایش واقعی ترافیک وب سایت

1393-12-11      دسته بندی : سئو و بهینه سازی موتورهای جستجوگر
مدیران سایت ها، برای بدست آوردن  ترافیک بیشتر ورتبه بالاتر با یکدیگر رقابت می کنند.  افرادی که وب سایت خود را تازه ایجاد میکنند از کم بودن بازدید ها ناراضی اند. در حالی که موفقیت در افزایش ترافیک به راحتی اتقاق نمیفتد و حاصل چندین ماه تلاش برای بدست آوردن این رتبه و آمار است.
شما در طول مدتی که وبسایت خود را راه اندازی میکنید تا زمانی که به رتبه مطلوب برسید و خود را در نتایج اولیه جستجو بیابید، باید مدام ایده ها و خلاقیت های جدید را در کنار اصول و قواعد سئو به کار ببرید. با استفاده از این نکات و خلاقیت ها، میتوانید کاربران را به سایت خود بکشانید و به آنها دلیلی برای بازگشت دوباره بدهید. در یک کلام: باید سایت خود را برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه و ارزشمند کنید!

در زیر چند روش برای افزایش ترافیک و بازدید وب سایت را معرفی میکنیم. با به کار بردن این روش ها می توانید بعد از گذشت چند ماه نتایج اثر بخش را ملاحظه کنید. فراموش نکنید که هیچ تکنیکی برای افزایش یک شبه ترافیک وجود ندارند! و به راحتی اتقاق نخواهد افتاد .

راهکار اول:

با کمی توجه به وب سایت های کم بازدید و با رتبه پایین و حتی گاهاً ورشکسته! ، متوجه این نکته میشوید که در اغلب این و سایتها چیز جدیدی وجود ندارد. تمام روند فعالیت وب سایتکاملا تکراری و بدون هیچگونه جذابیتی برای مشتریان است. به عبارتی دیگر، اگر ایده و چیزی جدید برای ارائه دادن ندارید، بهتر است از فکر افزایش رتبه بیرون بیایید. اگر به دنبال موفقیت در دنیای اینترنت هستید، همین حالا به فکر ایده و یک خلاقیت ساده باشید و کاربران را برای بازدید از سایتتان مشتاق کنید.

راهکار دوم:

وب سایت شما، راهی برای معرفی شما در فضای اینترنت می باشد. توجه داشته باشید که طراحی سایت شما باید با موضوع همخوانی داشته باشد. تجربه نشان می دهد که کاربران ایرانی سایت های ساده و زیبا را بیشتر می پسندند. پس قبل از طراحی سایت به نیازهای کاربران و نوع فعالیت سایت توجه داشته باشید.

راهکار سوم:

مطالب جدید و نو بنویسید. این راهکار در واقع شاید یک دلیل بزرگ برای عدم موفقیت برخی سایت های ایرانی است. کپی کردن مطالب از دیگر وب سایتها ، مطلب جدیدی برای کاربران شما نیست . برای افزایش رتبه سایت خود باید مطالب و محتوای جدید تهیه کنید و به هیچ عنوان از مطالب و محتوای سایت های دیگر استفاده نکنید. توجه داشته باشید که موتورهای جستجو، پس از چند بار مراجعه کاربر، با استفاده از تاریخ مطلب، متوجه تکراری بودن مطالب خواهند شد و صفحات سایت شما را ایندکس نخواهد کرد.

راهکار چهارم:

اطلاعات تلفن تماس و آدرس خود را به طور کامل و دقیق در وب سایت قرار دهید. این مسئله برای افزایش اعتبار و اعتماد کاربران سایت بسیار موثر است و همچنین برای برخی موتورهای جستجو مانند یاهو اهمیت بسیار ویژه ای دارد.

راهکار پنجم:

آدرس وب سایت را در دایرکتوری های معروف و جهانی ثبت کنید. به ثبت رساندن وب سایت در این دایرکتوری ها ، به افزایش اعتبار سایت شما کمک میکند و  ایندکس شدن صفحات وب سایت شما را تسریع می بخشد. یکی از معروفترین این سایت ها، dmoz.org می باشد که کاربران زیادی سایت خود در این دایرکتوری به هر قیمتی که شده ثبت می کنند. جهت به ثبت رساندن وب سایت خود در این دایرکتوری ، سایت روبه رو را مطالعه فرمایید . http://www.dmoz.org/docs/en/add.html

راهکار ششم:

اگر مطلب سایت دیگری توجه شما را جلب کرده و قصد استفاده از آن مطلب در وب سایت خود را دارید ؛ حتما منبع سایت را ذکر کنید. با اینکار صداقت خود را به کاربران نشان میدهید و اطمینان داشته باشید که موتورهای جستجو تنها در افزایش بازدید سایت تاثیر ندارند! جذب کاربران نیز بی تاثیر نیست.

راهکار هفتم:

برای دسترسی به یک مطلب ، کاربر را مجبور به مشاهده چندین صفحه و منتقل شدن از این آدرس به آدرس دیگر نکنید. توجه داشته باشید کاربران زودرنج هستند و دوست ندارند زمان زیادی را برای موش و گربه بازی در سایت شما صرف کنند. بنابراین آنها را به درستی به مقصد هدایت کنید.

راهکار هشتم:

تبادل لینک با سایت های مناسب داشته باشید. با سایت های پربازدید و معبتر تبادل لینک کنید و دقت داشته باشید که با متنی محترمانه از مدیران سایت ها درخواست تبادل لینک کنید؛ ترجیها وب سایت هایی را انتخاب کنید که از در ضمینه کاری و فعالیت شما هستن ، چرا که موتورهای جستجور به لینک های ورودی از سایتهای دیگر حساس هستن و رتبه یکسانی به تمامی لینک های ورودی نخواهند داد .

راهکار نهم:

قالب سایت را سبک طراحی کنید تا برای هر سرعت اینترنتی بهینه بارگذاری شود. مدت زمان بارگزاری وب سایت برای موتورهای جستجوگر ، امری بسیار مهم و جزو فاکتورهای رتبه بندی وب سایت محاسبه میشود . همچنین سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که در تمامی مرورگرها به صورت همسان دیده شود.

راهکار دهم:

کلمات کلیدی و عناوین مناسب برای سایت خود انتخاب کنید .کلمات کلیدی خود را با سایر قیبان مقایسه کنید. اینکار به شما کمک میکند تا در فضای رقابتی قرار بگیرید و با استفاده از کلمات کلیدی رقیبانتان در نتایج اولیه جستجو دیده شود.

راهکار یازدهم:

آدرس وب سایت خود را کوتاه انتخاب کنید و از کلماتی استفاده کنید که به راحتی در ذهن کاربر باقی میمانند . 

راهکار دوازدهم:

عنوان سایت اولین چیزی است که کاربر و همچنین موتورهای جستجوگر خواهد دید. بنابراین عنوان سایت خود را مختصر و مفید انتخاب کنید و از به کار بردن لغاتی از جمله "ترین ها" پرهیز کنید.


راهکار سیزدهم:

در نوشتن مطالب پیوستگی  و مربوط بودن به ضمینه فعالیتی خود را حفظ کنید و از نوشتن مطالب بی ربط با موضوع و فعالیت سایت خود پرهیز کنید.


بنابراین شما با استفاده از این روش ها میتوانید به افزایش ترافیک سایت خود کمک بزرگی کنید و با صرف زمان و حوصله و هزینه هایی اندک برای تبلیغات، میتوانید ترافیک سایت خود را چندین برابر کنید.


کپی برداری از مطالب تنها با ذکر مرجع مجاز میباشد
      برنامه نویسی اندروید - طراحی سایت