آیا به سئـــو احتیاج دارید؟

آیا به سئـــو احتیاج دارید؟

1393-12-11      دسته بندی : سئو و بهینه سازی موتورهای جستجوگر
سئو مخففی از  Search Engine Optimization و یا Search Engine Optimizer می‌باشد. استفاده از سئو می تواند  باعث پیشرفت وب سایت شده و به کسب و کار شما و حتی شهرت شما کمک کند. حتما مزیت‌های احتمالی سئو را دریابید و همچنین ضررها و زیان هایی که از طرف یک سئو کار بی‌مسئولیت می‌تواند به شما وارد شود را نیز در نظر بگیرید. 
برخی از این خدمات شامل:
  • آموزش سئو و بهینه سازی سایت 
  • بازبینی محتوا و یا ساختار وب سایت 
  • راهنمایی‌های فنی برای پیشرفت سایت
  • مدیریت کمپینِ پیشرفت کسب و کار آنلاین
  • پیشرفت محتوا
  • تحقیق و جستجو در مورد کلمات کلیدی
  • تخصص در بازارها و جغرافیای مشخص

قبل از اینکه بخواهید تحقیق خود را برای یک سئوکار آغاز کنید، تبدیل شدن به یک مصرف کننده تحصیل کرده و آشنایی با چگونگی کارکرد موتورهای جستجو می تواند ایده بی نظیری باشند. 
اگر قصد استفاده از سئو را دارید، بهترین موقع برای استفاده از  سئو وقتی است که قصد طراحی دوباره‌ی سایت تان و یا طراحی یک وب سایت جدید را دارید. با انجام این روش می توانید تضمین کنید که وب سایت و سئو شما برای این طراحی شده‌اند که در صفحات اول جستجو قرار گیرند. اما این بدین معنی نیست که سئو نمی تواند باعث پیشرفت یک وب سایت از قبل طراحی شده بشود.
به یاد داشته باشید که صفحه نتایج جستجوی گوگل شامل نتیجه‌های جستجوی سازمانی می‌باشد و اغلب هزینه‌ای برای تبلیغات پرداخت می‌کند. تبلیغات در گوگل هیچ تاثیری در حضور شما در صفحات اول جستجو نخواهد داشت. هیچ وقت سعی نکنید به گوگل رشوه بدهید! چون گوگل با پول رتبه کسی رو ارتقا نمی دهد و با این کار فقط اسم برند خودتان را خراب می کنید. 


در حالی که بسیاری از سئوکارها می توانند خدمات ارزشمندی را به مشتریان ارائه دهند و باعث پیشرفت و توسعه وب سایت شما میشوند، برخی از سئوکاران با روش‌های کلاهبرداری سعی بر این دارند تا نتیجه موتور جستجو را با راههای ناعادلانه‌ای اداره کنند. استفاده از این روش ها ، ممکن است زیان های غیرقابل بازگشتی به وب سایت شما وارد کند و حتی مانند بسیاری از سایتهای دیگر ، وب سایت شما توسط گوگل به عنوان اسپمر شناخته شود و در نتیجه برای همیشه سایت شما از گوگل و سایر موتورهای جستجوگر حذف خواهد شد. 

این نکات را مورد توجه قرار دهید:

یکی از روش های کلاهبرداری رایج ساخت Shadow domain می باشد که کاربران را با استفاده از Redirect های فریبنده، جذب یک سایت می کند. این Shadow domain ها اغلب برای سئوکارانی است که ادعا می کنند از طرف یک مشتری این کارها را انجام می دهند. به هرحال اگر رابطه‌ای خدشه دار شود، سئو ممکن است DOMAIN را در اختیار سایت دیگر و یا حتی قلمروی رقیب قرار دهد. اگر این اتفاق بیفتد، مشتری برای گسترش سایت رقیبی که کلاً در اختیار یک سئوکار است، هزینه کرده است.

یکی دیگر از روش ها قرار دادن doorway با کلمات کلیدی در سایت مشتری می باشد. سئو قول می‌دهد که این روش صفحه را بیش‌تر با سوالات مرتبط می‌کند. چرت میگویند، باور نکنید! مخصوصا از زمانی که صفحات خاص خیلی کم با کلمات کلیدی بسیار ارتباط برقرار می‌کنند. به هرحال، باید به این نکته توجه داشته باشید که این doorway ها اغلب دارای لینک‌های مخفی برای دیگر مشتریان هستند. این doorway ها یک سایت را از عرش به فرش می کشاند! ( از شهرتش می کاهند) و آن شهرت را به سئو و دیگر مشتریانش انتقال می دهند که شاید در برگیرنده سایت های نامشروع و محتواهای غیر قانونی باشد.

هیچ کس نمی تواند رتبه ی اول گوگل را گارانتی کند؛
فریب سئوکاران کلاه بردار را نخورید که ادعا می کنند می توانند: رتبه را گارانتی کنند،مراقب شرکت هایی باشید که خیلی مخفیانه عمل می کنند و یا هدف های خود را به صورت واضح توضیح نمی دهند .

آیا به سئو احتیاج دارید؟
اگه یه همچین سئوکارانی به پست شما خورد، طرف رو سوال پیچ کنید! اگر سئوکاران از طرف شما یک محتوای فریبنده و یا گمراه کننده مانند: doorway pages و یا throwaway domain بسازد، این عمل می تواند باعث حذف کلی سایت شما از صفحه ی اول گوگل شود ، دلیل این امر اسپم شناخته شدن وب سایت شما توسط موتورهای جستجوگر و گوگل میباشد. در واقع، اگر شرکتی را استخدام می کنید، باید در نظر بگیرید که شما مسئول تمامی فعالیت‌های آن شرکت هستید، پس مطمئن شوید که از تمامی فعالیت‌های شرکت خبر دارید. اگر سئوکاران اجازه دخول به سرور شما از طرف FTP دارد، پس ترسی از اینکه تمامی اهداف را برای شما شرح دهند، ندارد.

به سئوکارانی که در مورد قدرت لینک های آزاد برای همه(free for all links) صحبت می کنند، اهمیت ندهید. شهرت لینک و یا ارسال سایت تان به هزاران موتورهای جستجو از روش‌های توطئه چینی به حساب می‌آیند. اینگونه روش‌ها هیچ تاثیری بر رتبه‌ شما در صفحه  نتایج نخواهند داشت، حداقل هیچ تاثیر مثبتی نخواهند داشت.

شاید قبل از اینکه بخواهید یک سئوکار را انتخاب کنید، تمایل داشته باشید تا در مورد صنعت مورد نظر تحقیق بکنید. استفاده از گوگل می تواند یک روش مناسب برای این کار باشد. 
در حالی که گوگل با هیچ شرکت خاصی ارتباط نامشروع ندارد، با این حال باز ما با بعضی از شرکت‌ها روبرو شده‌ایم که خود را سئوکارانی می نامند که رفتار و عملکردشان فراتر از دیگران است. مراقب باشید.

در حالی که گوگل هرگز رتبه های بهتر را در صفحات جستجو نمی‌فروشد، ‌اکثر موتورهای جستجوی دیگر به ازای هر کلیک و یا به ازای هر دخول مبلغی را دریافت می کنند. برخی از مدیران سایت قول افزایش رتبه را در موتورهای جستجو به شما می دهند، اما به جای نتایج جستجو، شما را در قسمت تبلیغاتی قرار می‌دهند. حتی برخی از شرکت ها ادعا می کنند که می توانند موتورهای جستجوی دیگر را شبیه سازی کرده و به جای آن ها تصمیم گیری کنند.و خبر خوش اینکه اینگونه کلاهبرداری‌ها در گوگل جوابگو نیستند، زیرا قسمت تبلیغاتی ما بصورت کامل از صفحه نتایج جدا شده است. با این حال مبالغی را که برای ورود دائمی و یا تبلیغات کوتاه مدت در نظر گرفته اید را با سئوکاران در میان بگذارید.


کپی برداری از مطالب تنها با ذکر مرجع مجاز میباشد
      برنامه نویسی اندروید - طراحی سایت