بهینه سازی حجم صفحات سایت

بهینه سازی حجم صفحات سایت

1393-11-18      دسته بندی : طراحی سایت
همه ما می خواهیم سایتی جذاب و زیبا داشته باشیم . معمولا طراحی سایتی جذاب و زیبا، نیازمند تصاویر و گرافیک زیادی است که منجر به افزایش حجم صفحات سایت می شود که این امر خود سبب می شود تا صفحات به کندی در مرورگرها بارگذاری شوند.

 با پیشرفت تکنولوژی طراحی سایت و افزایش پهنای اینترنت ، وبمسترها بیشتر و بیشتر این اجازه را بخود دادند تا سایت های پیچیده تری را با استفاده از گرافیک ها و تصاویر سنگین، بوجود آورند. در بدترین حالت شما می توانید سایت هایی را بیابید که صفحات آن چند دقیقه برای بارگذاری در مرورگر زمان نیاز دارند. نکته اینجا است که بازدید کنندگان هرگز وقت طولانی را برای بارگذاری صفحات صرف نمی کنند و به سایتهای بعدی در نتایج حاصل از جستجو خواهند رفت.

 چرا برخی مدیران وب سایتها هنوز سایت هایی را طراحی می کنند که به کندی بارگذاری می شوند؟ پاسخی که می توان داد آن است که آنها احتمالا با تکنیکهای بسیار ساده بهینه سازی گرافیک و کاهش حجم اندازه و تصاویر آشنایی ندارند، تکنیکی که توسط آن می توانند گرافیک و تصاویر استفاده شده در سایت را همچنان جذاب نگه دارند در حالیکه حجم صفحات نیز کم بماند.

 احتمالا تعداد کمی از طراحان بدانند که باکس هایی با گوشه های مدور را می توان تنها با استفاده از CSS و بدون نیاز به هیچ تصویری ایجاد کرد. پیش از آنکه متخصصین CSS و آنهاییکه آشنایی زیادی با آن دارند، مرا مورد حمله قرار دهند که چنین باکسی ممکن است در همه مرورگرها بدرستی نشان داده نشود و تقریبا سطح برنامه نویسی بالایی برای انجام چنین کاری مورد نیاز است، من می گویم منظور مطلب من چیز دیگری است. اکثر اشتباهات معمول در طراحی سایت که طراحان در بهینه سازی انجام می دهند، می توانند با استفاده از راه حلی ساده برطرف شود. 

 هرگز طراح سایتتان در منگنه ای که باعث محدودیتی در خروجی نهایی کارشان خواهد شد،قرار ندهید .  

نکاتی برای استفاده از تصاویر و گرافیک در وب سایت ها :
1. تکه ها را بقدری بزرگ انتخاب نکنید که رنگ های مختلف زیادی را شامل شود. از تعداد کمی برش استفاده کنید بطوریکه تعداد رنگ های استفاده شده محدود شوند.

2. از فرمتهای غیر از JPEG نیز استفاده کنید. در برخی حالات، فرمت GIF حجم کمتری را اشغال می کند. بعنوان یک قانون سر انگشتی، تکه ای از تصویر با تعدادی رنگ در فرمت JPEG حجم کمتری را نسبت به GIF خواهد گرفت و برعکس. هر کدام را بطور جداگانه آزمایش کنید. هر کیلوبایتی که از تصاویر کم می کنید در نهایت منجر به کاهش چشمگیری در سایز صفحات خواهد شد.

3. چنانچه متنی را در پیش زمینه ای با رنگی ساده دارید، هرگز آن را تکه نکنید. از کدهای html برای رنگ پیش زمینه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نمی توان همزمان هم نوع فوننت و هم رنگ پیش زمینه را با استفاده از CSS تعریف کرد.


البته امروزه برنامه نویسان با استفاده از css3 و html5 ، خیلی کمتر نیاز به استفاده از تصاویر در طراحی سایت دارند و تنها با استفاده از تکنولوژی های جدید در طراحی سایت میتوان حجم سایت را بسیار کاهش داد . از لحاظ موتورهای جستجوگر نیز ، هرچه سایت سریعتر بازگرازی شود ، رتبه بالاتری خواهد داشت . 


کپی برداری از مطالب تنها با ذکر مرجع مجاز میباشد
      برنامه نویسی اندروید - طراحی سایت