6 باور غلط درباره تجارت الکترونیک

6 باور غلط درباره تجارت الکترونیک

1393-11-16      دسته بندی : بازاریابی اینترنتی و آنلاین
روزانه صدها نفر برای درآمد وارد اینترنت می شوند ولی متاسفانه اکثر آن ها به خاطر تصورات اشتباه درباره تجارت الکترونیکی با شکست روبرو می شوند. شما می توانید با مطالعه این موضوع با این باور های غلط که کسب و کار اینترنتی شما را با شکست روبرو می کنند آشنا شوید.

 باور 1 : تجارت الکترونیکی آسان است

احتمال زیاد این بزرگترین باور غلط در میان این 6 باور است. با در درنظر نگرفتن درآمدی که از تجارت اینترنتی بدست می آید و شخصی که سعی می کند محصولات و خدمات خود را برای فروش عرضه کند، تجارت آنلاین ، بسیار دشوار و وقت گیر است  در قیاس با یک فروشگاه میباشد و کارهایی که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید انجام دهید به مراتب زیاد هستند.

 باور 2 : هرکسی می تواند در اینترنت درآمد کسب کند

این یک باور اشتباه است که تا زمانی که شما حس تنبلی را کنار نگذاشته اید و از خواندن مطالب بی شمار درباره راه اندازی کسب و کار اینترنتی دست بر نداشته اید و دست به کار عملی نشده اید،در دنیای اینترنت یک ریال هم درآمد کسب نمی کنید. نکته زیر را مد نظر داشته باشید :
دست به کاری نزنی ، هیچ اتفاقی هم نخوهد افتاد

 باور 3 : در اینترنت "سریع ثروتمند می شوید"

این دامی است که بیشتر کاربران تازه کار تجارت آنلاین، در آن گرفتار می شوند. چرا؟ زیرا کلاهبرداران از عباراتی از جمله زود ثروتمند شدن بدون اتلاف وقت ، پول دار شدن در یک شب  ، پول و انرژی استفاده می کنند و راه اندازی کسب و کار تجارت الکترونیکی را کاری ساده نشان می دهند .اینها دامهایی بیش نیستند که تنها وقت و انرژی و گاها سرمایه خود را به هدر خواهید داد .  بجای دل سپردن به تحریف واقعیت توسط این کلاه برداران نیاز مصرف کننده را بشناسید و روی آن سرمایه گذاری کنید.
 باور 4 : تجارت آنلاین "رایگان" است

یک یک باور غلط  اکثر کارآفرینان در شروع کار است. چرا که در اوایل راه اندازی کسب و کار اینترنتی به آن اعتقاد دارند در حالی که این گونه نیست. قطعا راه اندازی کسب و کار اینترنتی نسبت به یک فروشگاه کم هزینه تر میباشد. هنگامی که دامنه فعالیت خود را تعیین کردید فقط باید هزینه اتصال به اینترنت، تبلیغات و یادگیری را بپردازید. برای کسب درآمد از این راه ، باید هزینه کرد . 

 باور 5 : برای آغاز تجارت الکترونیکی خیلی دیر شده است

گول حرف  صاحبان کسب و کار اینترنتی را نخورید ، اکثر صاحبان کسب و کار آنلاین دوست دارند بگویند : "خیلی دیرشده است، کلی رقیب وجود دارد، باید جمع کنم بروم خانه، دنیای اینترنت خیلی پیچیده است و ...". تنها دلیل این حرفها برای منفعت خودشان است ، هرچقدر رقبای کمتری داشته باشند، درآمد آن ها بیشتر خواهد بود.

 واقعیت این است که هیچگاه برای شروع کار دیر نیست. شروع یک تجارت الکترونیکی نیز از این مقوله مستثنا نیست.  آمار و ارقام نشان دهنده آن است که شمار خریداران اینترنتی رو به افزایش هستند و میزان صرف هزینه آن ها و نیز شمار افرادی که آنلاین می شوند رو به افزایش است.

 باور 6 : پول زیاد است که حرف اول را می زند

همانطور که گفته شد "برای پول درآوردن باید پول خرج کنید؟" این گفته کاملا صحیح است اما با این وجود تلاش زیاد نیر لازمه کار است .اطلاعات بیشتر را از  بازاریابان اینترنتی موفق بپرسید ، آنها به شما خواهند گفت که چه مقدار سرمایه جهت معرفی و تبلیغات خود هزینه کرده اند. گاهی اوقات باید در محرک های بازار بیشتر تفکر کنید.
واقعیت آن است که افرادی که از اینترنت درآمد خوبی کسب می کنند، هزینه زیادی برای تبلیغات، ابزار و منابع صرف کرده اند و می دانند که چگونه می توان کار را به خوبی انجام دهند.



کپی برداری از مطالب تنها با ذکر مرجع مجاز میباشد
      برنامه نویسی اندروید - طراحی سایت